lunedì 31 ottobre 2011

botellónista ja konsertista


Taas on vierähtäny pitkä aika kun oon tapellu netin kanssa... mun ubuntuni ei tykkää mokkuloista. Tässä siis kuluneen viikon tapahtumia plus edellislauantain botellón :) mut eka hiuskatsaus, vielä on värit aika kirkkaat!



Claudio, mun sardikaveri keneen tutustuin Reykjavíkissä keväällä kun se oli siellä vaihdossa, kutsu mut botellóniin jonne se oli menossa serkkunsa Alberton kanssa. Facebookin mukaan sinne oli tulossa 1300 ihmistä, ja tuo amfiteatterin alue oli ihan täynnä porukkaa. Siellä oli enemmänkin Claudion ja Alberton kavereita, ja nautiskeltiin miestä väkevämpää aamuneljään asti.

Alberto
Claudio ja Brennivín


Tiistaina käytin tokaa kertaa Cagliarin metroa, tää linja ei tosin mee maan alle. Tykkään tehdä ruokaostokseni Auchanissa, ja yleensä oon ottanu sinne kaks bussia mut hoksasin vasta nyt että tällä minimetrolla pääsee kätevämmin vaikka meen metroasemalle bussilla - nuo mun käyttämät bussit on ihan täynnä ihmisiä kellonajasta riippumatta: linja M on vähän niinku Reykjavíkin bussi numero 1, liikkuu usein ja menee pidemmän matkan pääkaupunkialueella. 29 sit taas menee polyteknilliselle koululle eli sieltä tursuaa aina ovista ja ikkunoista opiskelijoita. Meen Auchaniin koska se on suht halpa ja siellä on sen lisäks muita kauppoja, niinku Kikon liike, ah oon ihan rakastunu niihin tuotteisiin. Barin Auchanissa jouluna 2009 tutustuin Kikoon ja oon ollu sen jälkeen näiden Italiassa tehtyjen halpojen ja hyvien meikkien fani. Olipas mainospuhe.



Perjantaista eiliseen on ollu aika kuoropainotteinen viikonloppu: meillä oli Laboratorio Permanente per Direttori di Coro, eli kuoronjohtajaoppilaat harjottelee meidän avulla ja sit pidettiin konsertti missä ne sai toimia johtajina. Oli aivan mahtavaa, konsertti meni hyvin ja kaikki tuli sen jälkeen onnittelemaan mua, antamaan poskipusut ja toivottamaan virallisesti tervetulleeks kuoroon. Kaikki meidän kuorossa on niin sydämellisiä ihmisiä ettei oo tosikaan.

kaks sopraanoa matkalla kenraaleihin
kuoro harjottelemassa 
vimppa kokeilu ennen konserttia

Sunnuntain kenraaliharkkojen jälkeen käytiin kahden kuoropariskunnan kanssa syömässä ja ostamassa kertakäyttölautasia konsertin jälkeiseen mässäilyyn; voitte vaan kuvitella miten pöydät notku ku lähemmäs sata ihmistä tuo jotain tekemiään herkkuja. Mä en tienny tästä ajoissa et oisin ehtiny leipomaan, joten osallistuin astiakustannuksiin. Herkuttelun aikana juttelin monen ihmisen kanssa ja kaikki kehu mun italiantaitojani ja sitä, että lauloin konsertissa vaikka osan lauluista olin laulanu ekaa kertaa samana aamuna :D mut jos on hyvä kuoro ni ei oo ongelma eikä mikään mennä laulamaan prima vistana ilman säestystä. Viiniäkin oli tarjolla, ja aamun pikkutunneilla kuorolaiset innostu laulamaan erilaisia lauluja ja tanssimaan perinteisiä sardinialaisia tansseja. Mut vetästiin mukaan ku laulettiin moniäänisesti Bohemian Rhapsody, se oli aivan mahtava!!! :D

Kuorolaiset innostu laulamaan ja tanssimaan perinteisiä sardinialaisia tansseja.
lisää laulelua

Ihan outo juttu että oon ollu tossa kuorossa kolme viikkoa ja tunnen suurempaa yhteenkuuluvuutta ku mitä oon Islannin-kuorossa saavuttanu neljässä vuodessa.  

Tässä vielä Bohemian Rhapsodyn kuoroversio uteliaille, me tosin vedettiin äänissä noi soolo-osuudetkin.

Nessun commento:

Posta un commento