venerdì 2 settembre 2011

totuttelua


Täällä on lähteny hommat rullamaan paremmin ku odotin. Melko hyvin nukutun yön jälkeen vedin Suomesta ostamani myslipatukan naamaan ja lähdin tallustelemaan kohti toimistoa, joka oli löytäny mulle huoneen. Hoidin siellä hommani italiaks, ja yks työntekijöistä saatto mut henkilökohtasesti uuteen kotiin. En tienny että oisin voinu muuttaa jo aamupäivällä, joten jouduin palaamaan takasin hostellille ja ottamaan sieltä shittini mukaan.

Muutettuani kävin äkkiä suihkussa, vihdoin, ja sit maleksin kohti yliopiston infotilaisuutta, joka olikin minuutin kävelymatkan päässä. Rekisteröintijonossa aloin jutella yhden tosi mukavan saksalaisen tytön kans. Infotilaisuudessa saatiin infopaketit ja kynä ja tehtiin koe, joka oli ihan saamarin vaikea :D onnea vaan niille ketkä ei puhu sanaakaan italiaa, kun tehtävänannotkin oli italiaks. Sitten siellä oli tarjolla kaikenmoista hyvää, focacciaa ja croissantteja ja jotain suklaaleivoksia. Sieltä tulin kotiin ja podin koti-ikävää, jonka jälkeen vedin vahingossa tunnin tirsat. Löysin ruokakaupan ja raahasin sieltä kaks isoa kassillista ruokaa.

Sit vaan hengasin ja kasin jälkeen lähdin kohti keskustaa itävaltalaisen kämppikseni kanssa, joka oli kuullu että jossain ois jotkut tervetulobileet, mut me ei ikinä sit päästy sinne asti :D hengattiin tossa ison vesiputouksen luona ja juttelin tosi monen vaihtarin kanssa, kaikki on niin symppiksiä. Mut jestamandeera oikeesti niitä hispaanoja! Jo siellä rekisteröintijonossa kaikki jotenki vaan löysi toisensa, kuulin mun takaa vaan "Valencia?" "Mallorca!" "Tu tambien?" "Holaaaaaaaaa!" ja sit alko kauhee huuto, tuutorit tuli pariin kertaan vaimentamaan ne :D

Ostin vaan yhden kaljan (1,50e tuoppi!) ja sit juttelin porukoissa kaikenmoista. Yläkerrassa asuva saksalaistyttö teki lähtöä ku sitä väsytti, ja mä kävelin sen kanssa kotiin ku mun itävaltalaiskämppis oli tulessa ja halus vielä jäädä. 

Huonosti nukutun yön jälkeen menin suulliseen kokeeseen mikä meni hyvin; ne kysy multa että montako kieltä oon opiskellu ja ku sanoin et 12 ni ne korjas leukojaan lattialta :D sit me juteltiin siitä miten oon oppinu enemmän eteläistä italiaa ku standardi-italiaa, oon otettu jos ne kuuli sen mun puheesta... käytiin itävaltalaisen, unkarilaisen, saksalaisen ja virolaisen vaihtarin kanssa kahvilla ja sit menin kaupan kautta kotiin, ja vedin tirsat ku oli koti-ikävä. Iltapäivällä meidät oli jaettu ryhmiin, olin viimisessä intermediate-ryhmässä (toivottavasti edistyneimmässä :P) ja siellä on myös nuo kaikki sumppikaverit paitsi virolainen poika. 

Mulla ei oo vieläkään nettiä, nyt löysin tämmösen ravintolan missä voi käyttää nettiä. Onneks oli oma kone mukana. Söin just lasagnea ja join jääteetä, ah. Ihan järjetön ikävä erästä herraa, ois helpompaa jos oisin kiireinen mut päivisin kaikki on aika hajaantuneita ja iltaisin en uskalla lähteä kävelemään yksin, vaikka tää paikka onki täynnä ulkomaalaisia. Katotaan miten menee. Pitäkää peukkuja jooko! 

mun huone ennenku levitin shittini
näkymä koululta
täällä hengattiin eka ilta
saksa ja unkari ihailemassa Perugiaa
laihis alko nyt
palmuja koululla, mitä vttua :D
täällä hengaan nyt

Vuosi sitten hengasin Tampereella yhden foorumilaisen kanssa, jos mulle ois sillon sanottu että vuoden päästä oon tässä tilanteessa ja Italiassa ni oisin nauranu makeasti.

1 commento: