mercoledì 5 ottobre 2011

Via San Giovanni

Jeps, hengissä ollaan. Löysin heti lauantaina huoneen, tää on aivan ihana! Mulla on kahden hengen huone mut maksan siitä suhteellisen vähän, ku ottaa huomioon sen että mulla on myös kattoterassi tossa :) Mun kämppiksinä on kaks sardityttöä, molemmat 4 vuotta mua nuorempia, ne muuttaa tänne sunnuntaina.

vessa, vielä ku kekkais miten suihkuun saa lämmintä vettä

Mun vuokranantaja asuu tossa naapurissa, se on semmonen mukava ja reipas nainen :D ja sillä on kaks ihanaa sekarotusta koiraa, ainaku nään ne tai ne tulee ulkona vastaan ni voi sitä rapsutusten määrää! Vuokranantaja sanokin että miten ihmeessä ne voi olla liekeissä musta, kun yleensä ne vierastaa ihmisiä :D

näytä mulle missä sul on rusketusraidat
koululla
Via Roma
eksyin koulumatkalla 
humanistinen tiedekunta, harmi ettei mun luennot oo täällä
sardinialaista olutta pitkän päivän päätteeksi

Tänään menin yhden tuutorin ja kolmen vaihtarin kanssa hakemaan codice fiscalet meille, byrokratiaviidakon jälkeen tuutori kutsu mut ja espanjalaisen pojan sen luo kahville. Hispaano ei puhunu muita kieliä ku espanjaa, ja tuutori puhu vaan italiaa ja englantia - en ikinä arvannu että joskus koittais päivä, jollon joudun tulkkaamaan hispaanon ja italiaanon keskustelua! :D Se tuli vähän puskasta ja olin melko jäässä, mutta sain käännettyä molempiin suuntiin. Mamma mia.

5 commenti:

  1. suihkuun saa varmaan lämmintä vettä jos laitat vedenlämmittäjään virrat päälle. Löytyykö vessasta iso lieriön(?) mallinen valkoinen pömpeli? siitä johto seinään ja seinästä vielä katkaisija päälle.

    RispondiElimina
  2. Johto on seinässä, virrat päällä, kaikista muista hanoista tulee lämmintä paitsi suihkusta.

    RispondiElimina
  3. no on se nyt piru...sun täytyy sitten tarkistaa onko suihkun kuumavesihana auki, siis jossain (?) teillä seinässä on sellanen laatta minkä takana on joukko vesihanoja. Meillä nykyisessä kämpässä tämä on vessassa, edellisessä se oli jossain kellarin perukoilla. Siellä pitäisi olla kaikille kämpän vesipisteille sekä kuuma-että kylmävesiventtiili erikseen. tsekkaa että ne on kaikki auki. Jos siellä on tehty jotain remppaa jossain vaiheessa niin niistä saattaa olla osa kiinni. Mä ihmettelin noin 3kk miksi meidän vesiputket paukkuu ja uljeltaa joka kerta kun pestään pyykkiä, löysin sitten tämän "hanakokoelman", avasin lisää pesukoneen vesihanaa ja avot, ongelma ratkaistu.

    RispondiElimina
  4. Sain suihkusta lämmintä vettä niin, että jätin lavuaarin hanan hiukan auki :D Mun pitää tosiaan kattella jos jostain löytyis toi kuumavesihana, tossa on toi vesilämmityspömpeli päällä ja yhtenä iltana suihkusta tuli lämmintä vettä ilman lavuaarihanan apua, mut ehkä noin minuutin... Landlord oli ihan yhtä pihalla ku minäkin, ehkä mä vaan oottelen että tähän mun kämppikseks muuttaa joku fiksu :D asun tässä vielä toistaseks yksin.

    RispondiElimina
  5. no joo, siis mekin pestiin pyykkiä ilatisin niin että aina kun alkoi putket ujeltamaan niin vessasta vesihana auki ja se loppui. kkokeile löytää ne päähanat, ehkä se vaan on jäänyt niin vähän auki ettei seiltä tule lämmintä. Toinen juttu:kuuluuko teillä sähkö hintaan? jos ei niin kannattaa kysyä millainen sopimus kämpässä on. jos teillä on bioraria niin sitä vesivaraajaa ei kannata pitää päivisin päällä, tai teille tulee aivan piivelinmoiset sähkölaskut. Ah tätä kaasuputketonta ihanaa saarta...oli se vaan mantereella elämä helpompaa! :D Samoin jos teillä on 3KW sopimus niin vesivaraaja pois päältä ennen kuin alat lämmittämään uunia tai laitat ilmastointilaitteet päälle, muuten menee sähköt poikki!

    RispondiElimina